Ehdolla Helsingin valtuustoon!
Olen Otso Kivekäs. Pyrin Helsingin valtuustoon jatkokaudelle.
Tiedän, miten asioihin vaikutetaan. Tiedän, miten helsinkiläisten etua ajetaan.
Haluan Helsingin, johon kaikki ovat tervetulleita. Sitä varten tarvitaan lisää asuntoja ja asukkaille lisää päiväkoteja, kouluja, liikuntapaikkoja, ravintoloita, toimistoja ja kaikkea mitä kaupungissa on.
Haluan Helsingin, jossa on hyvä elää. Palvelut lähellä, mukavia ja erilaisia alueita, jokaiselle omanlaistaan, luonto tai baarit lähellä.
Haluan Helsingin, jossa lapset voivat kävellä kouluun ilman, että vanhempien täytyy sydän syrjällään pelätä kaahareita. Lasten turvallisuus on tärkeämpää kuin autoilun sujuvuus.
Haluan Helsingin, jossa jokainen voi uskoa parempaan huomiseen. Kaupungin, jossa löytyy uusia työpaikkoja, mahdollisuuksia yritystoimintaan ja apua joka kantaa pahimman yli silloin kun menee huonosti. Kaupunki on kaikkia varten ja kaikilla on oikeus parempaan huomiseen.
Yhteinen Helsinkimme rakennetaan päätös kerrallaan. Minulle tässä hetkessä tuntuu tärkeältä:
- Helsingissä 45 000 lasta ylittää joka päivä suojatien mennäkseen kouluun. Erityisesti suurten pääkatujen varrella voi kadun ylittäminen olla pienille vaarallista äkkipikaisten autoilijoiden vuoksi. Audi-kuski ei ehdi huomata lasta, kun on kiire kokoukseen. Yksikin auton alle jäänyt koululainen on liikaa. Lopetetaan holtiton kaahaus. Rakennetaan koulujen lähellä sijaitsevat isojen teiden risteykset lasten, ei autojen ehdoilla.
- Vähäpäästöisten ja kestävien liikennemuotojen on oltava kaikkien saavutettavissa asuinpaikasta tai tuloista riippumatta. Lasketaan joukkoliikenteen lippujen hintoja, jotka ovat nousseet liian pitkään. Varmistetaan, että jokaiselle kaupunkilaiselle on mahdollista kävellä, pyöräillä tai käyttää joukkoliikennettä. Panostetaan esteettömiin kulkuihin joukkoliikennevälineisiin, turvallisiin pyöräilyväyliin, pyöräparkkeihin ja esteettömiin jalankulkuympäristöihin, jotta liikkuminen on aidosti mahdollista kaikille.
- Demokratian ydin on osallisuus – se, että kansalaiset voivat osallistua ja myös osaavat osallistua päätöksentekoon. Kun malmilaisten, lauttasaarelaisten, vuosaarelaisten ja munkkiniemeläisten ääni kuuluu ja aidosti vaikuttaa päätöksentekoon, Helsingistä on mahdollista tulla paremmin asukkaitaan palveleva kaupunki. Tehdään osallisuudesta helppoa ja saavutettavaa eri taustoista tuleville ja eri elämäntilanteessa oleville, oli kyseessä sitten osallistuva budjetointi, avoimet kaupunkifoorumit tai arkiset palautekanavat.
Olen kolmen lapsen isä Kumpulasta. Asun kierrätyshirrestä valmistetussa kerrostalossa, kuljen kuormapyörällä pitkin kaupunkia ja työkseni johdan yritystä joka haluaa auttaa Suomen kuntia avoimella lähdekoodilla. Tarvitsen tukeasi vaaleissa!
Blogin uusimmat
Torstaina ensimmäinen Helsingin uusi ratikka, ajoi neitsytmatkansa ulos Transtechin tehtaalta Kajaanin Otanmäessä. Ministeri Kyllönen vihki vaunun käyttöön, Apulaiskaupunginjohtaja Sauri kiitti vaunusta ja mieskuoro Huutajat lausui sen nimen, Artic, sekä Amsterdamin sopimuksen. Vaunu kuljetti juhlavieraita kilometrin rataa edestakaisin ja selvisi tehtävästään hienosti. Kulku oli todella pehmeää ja hiljaista, joka tosin johtui varmaan osin hyväkuntoisesta radastakin. Kyse … Jatka artikkeliin Helsingin uusi ratikka
Minä ja Tiina Elo (Espoo, kaupunginhallituksen VPJ, vihreät) kirjoitimme Hesariin raide-Jokerista. Tässä julkaistu juttu kuvana, ja alla tekstinä lähetetyssä muodossaan. Jo ennen lähetystä jouduimme karsimaan tekstistämme valtavan määrän byrokratiajargonia, jolla aiheesta on tapana puhua. Viime kädessä kyse on siitä, miten itäistä Espoota halutaan kehittää: pitäisiko Leppävaaran ja Tapiolan väli rakentaa täyteen vai pitää omakotitaloalueena? Pitääkö … Jatka artikkeliin Raide-Jokeri Otaniemeen vai Tapiolaan?
Kivinokan kohtalosta on virinnyt keskustelu sen rakentamisesta (HS Mielipide 31. 5. ja 1. 6.). Tärkeämpää kuin yksittäisen Kivinokan rakentaminen olisi ainakin osan pääkaupunkiseutua suunnittelu tiiviiksi. Kivinokan arvo kaupunkina jää heikoksi, koska se sijaitsee etäällä muista asuintaloista, ja ihmisten on varta vasten matkustettava Kivinokkaan päästäkseen nauttimaan mahdollisuudesta asua siellä. Rakennettavien talojen väliin pitäisi kaavoittaa riittävästi toisia … Jatka artikkeliin Kaupunkilaiset tarvitsevat kaupunkiakin
- « Edellinen
- 1
- …
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- …
- 153
- Seuraava »