Blogin uusimmat
Kirjoitan kirjaa vihreästä kaupunkisuunnittelusta. Tämä teksti on luonnos kaupunkirakennetta koskevaksi luvuksi. Julkaisen sen, jotta sitä on on mahdollista kommentoida ja kritisoida. Jos haluat auttaa projektissa, pyydän kritiikkiä, mutta myös osallistumaan Mesenaatti-kampanjaan, joka on parhaillaan käynnissä! Kaupunkirakenne Pitkään kaupunkien kaavoitus keskittyi siihen missä menevät kadut ja missä on tontteja sekä yksittäisiin julkisiin rakennuksiin. Mutta 1900-luvulle tultaessa … Jatka artikkeliin Kuinka rakennetaan vihreä kaupunki: kaupunkirakenne
Kirjoitan kirjaa vihreästä kaupunkisuunnittelusta. Tämä teksti on luonnos ilmastonmuutosta koskevaksi luvuksi. Julkaisen sen, jotta sitä on on mahdollista kommentoida ja kritisoida. Jos haluat auttaa projektissa, pyydän kritiikkiä, mutta myös osallistumaan Mesenaatti-kampanjaan, joka on parhaillaan käynnissä! Kohti hiilineutraalia kaupunkia Helsingin tavoite on olla hiilineutraali vuonna 2030. Se tarkoittaa, että hiilipäästöjä on leikattu vuoden 1990 tasosta vähintään … Jatka artikkeliin Kuinka rakennetaan vihreä kaupunki: Kohti hiilineutraalia kaupunkia
Kirjoitan kirjaa vihreästä kaupunkisuunnittelusta. Tämä teksti on luonnos loppuosaksi liikennettä koskevaa lukua. Julkaisen sen, jotta sitä on on mahdollista kommentoida ja kritisoida. Jos haluat auttaa projektissa, pyydän kritiikkiä, mutta myös osallistumaan Mesenaatti-kampanjaan, joka on parhaillaan käynnissä! Nopeuden harha Liikenteestä puhuttaessa yleensä nopeus korostuu argumenteissa. Kauanko jonnekin kestää autolla versus joukkoliikenteellä, onko pikaratikka nopeampi kuin bussi. … Jatka artikkeliin Kuinka rakennetaan vihreä kaupunki: Kestävä liikenne (osa 2)
Kirjoitan kirjaa vihreästä kaupunkisuunnittelusta. Tämä teksti on luonnos alkuosaksi liikenettä koskevaa lukua. Julkaisen sen, jotta sitä on on mahdollista kommentoida ja kritisoida. Jos haluat auttaa projektissa, pyydän kritiikkiä, mutta myös osallistumaan Mesenaatti-kampanjaan, joka on parhaillaan käynnissä! Kestävä liikenne Liikenne on eniten kaupungin rakenteeseen ja toimintaan vaikuttava elementti. Kautta historian kaupunkien rakenne ja muoto on ollut … Jatka artikkeliin Kuinka rakennetaan vihreä kaupunki: Kestävä liikenne (osa 1)
Vappuna Kaupunkiliikenne oy lähetti kaksi helsinkiläistä historiallista raitiovaunua sekä yhden saksasta ostetun romutettavaksi ilman, että aiheesta olisi käyty yhteiskunnallista keskustelua tai edes informoitu yhtiön hallitusta. Onnistuin keskeyttämään romutuksen ja helsinkiläiset kaksi vaunua ovat yhä pelastettavissa. Helsingin historiallisia, 70-lukua edeltäviä raitiovaunuja on ajokuntoisina jäljellä vain 11 kappaletta. Kaupunkiliikenne oy omistaa vaunut nro 2, 9, 157, 175 … Jatka artikkeliin Aloite historiallisten raitiovaunujen säästämiseksi
Euroopan unioni perustettiin 1951 tuomaan rauha Eurooppaan sitomalla Saksa ja Ranska toisiinsa. Sitomisessa se onkin onnistunut hyvin, mutta Euroopan turvallisuustilanne on sittemmin muuttunut, kun Venäjä käy aktiivista sotaa Ukrainassa ja muodostaa uhan koko Euroopalle. Tässä suhteessa tilanne on muuttunut paljon viimeisen 10 vuoden aikana. Tämä on nähdäkseni yksi suurimmista kysymyksistä kohta käytävissä eurovaaleissa. Mikä on … Jatka artikkeliin Suomen turvallisuus edellyttää yhtenäistä Eurooppaa
Maan hallitus on päättänyt muuttaa lukion ja ammattikoulun loppuun käymisen maksulliseksi yli 18-vuotiailta. Eli kaikki ne, joiden opinnot venyvät esimerkiksi 4-vuotisen lukion, vaihto-oppilasvuoden, amiksessa alanvaihdon tai 8-vuotiaana koulun aloittamisen takia joutuisivat maksamaan ylioppilaskirjoituksista ja viimeisen vuoden oppimateriaaleista. Päätös on hyvin lyhytnäköinen. On kaikkien etu, että nuoret kouluttautuvat. Ei ole järkevää rakentaa mekanismeja työntää heitä keskeyttämään … Jatka artikkeliin Helsinki ei tee lukiosta ja amiksesta maksullista
Kaisaniemen puiston poikkeusjärjestelyt ovat ala-arvoisessa tilassa Pyöräliikenteen ja jalankulut yhdistetyt reitit ovat kapeita, mutaisia ja tekevät jyrkkiä mutkia. Ohjaus on lähinnä sekavaa, eikä auta löytämään työmaan läpi. No, tällaisiahan työmaiden pyöräjärjestelyt Helsingissä ovat, sanoisi kuka tahansa kaupungissa liikkunut, ei niistä koskaan ymmärrä miten olisi tarkoitus kulkea. Mutta eivät ne saa olla, ja minulle tämä kerta … Jatka artikkeliin Esitys Kaisaniemen puiston poikkeusreiteiksi
Kirjoitan kirjaa vihreästä kaupunkisuunnittelusta. Tämä teksti on luonnos kirjan kolmannen luvut loppupuoleksi, jotta sitä on on mahdollista kommentoida ja kritisoida. Tiivistäminen vastaan hajarakentaminen Kaupungin kasvun haittojen kannalta on keskeistä, millaisia alueita rakennetaan. Konkreettisesti tiedämme, että 1) kaikki rakentaminen ja kaikki asuminen aiheuttaa hiilipäästöjä sekä vie alueita jotka ovat tai voisivat olla luontoa, ja 2) kaupungin … Jatka artikkeliin Kuinka rakennetaan vihreä kaupunki: Kaupungin kasvu (osa 2)
Helsinki on vuosien ajan ohjannut maahanmuuttajataustaisia lapsia suomi toisena kielenä opetukseen virheellisin perustein. Käsittelimme valtuustossa valtuutettu Ozan Yanarin (vihr) aloitetta ongelman korjaamisesta. Suomi toisena kielenä opetuksen (S2) ajatus on, että oppilaille joiden suomentaito ei ole riittävä suomen kielen ja kirjallisuuden normaaleille tunneille (S1) on sen sijasta opetusta joka tukee heidän mahdollisuuksiaan oppia kieltä. Ruotsi toisena … Jatka artikkeliin Tasa-arvoinen peruskoulu ja suomi toisena kielenä
- « Edellinen
- 1
- 2
- 3
- 4
- …
- 45
- Seuraava »