Otso Kivekäs Helsinki

Suo, kuokka ja kooderi

http://genericviagraonlinebuzz.accountant viagra on line

generic viagra available in usa

http://viagravscialispills.accountant generic viagra

kamagra uk next day

buy viagra online

online viagra

http://genericviagraforsalemenwithouta.accountant viagra 100mg

http://buyviagraviagraforsaleukpfizer.accountant where can i buy viagra

order

http://onlineviagragenericinusaonline.accountant viagra for men

  1. 1) Kehittää starttirahaa. Esimerkiksi perustulomaisempaan suuntaan niin, että yrittäjällä on alkuvaiheessa turvattu minimitoimeentulo, eikä oikeus työttömyysturvaan katoa yrittämisen myötä (ainakaan heti). Lisäksi starttirahaa pitäisi voida soveltaa tilanteeseen, jossa isompikin tiimi perustaa uuden yrityksen; moni itisanomisten jälkeinen yritys kun syntyy vanhan tiimin jatkaessa omillaan.
  2. Tiedotusta, neuvontaa ym. tukitoimia voisi tukea olemassaolevaan ”startup-sceneen”. Siis sellaisiin organisaatioihin/tapahtumiin kuin Slush, OpenCoffee tai ArcticStartup. Toimisi varmaan ainakin työllisyyskursseja paremmin.
  3. Tekesistä olisi paljonkin sanottavaa, mutta jääköön toiseen kertaan. Ja onhan siellä tapahtunut kehitystä viime vuosina…

sildenafil cipla india

9 thoughts on “Suo, kuokka ja kooderi

  1. Rahoitus on ikuinen ongelma mutta näin Web 2.0-aikanahan mikäänhän ei estä koodaamasta ansiosidonnaisella/erorahalla ja pistämällä firman pystyyn vasta kun on jotain konkreettista tuotetta kasassa.

  2. Mikko: tuo Israel on muuten hyvä huomio. Suomalaisen ”innovaatio-järjestelmän” (Tekes, ym) suurimpia ongelmia on, että se suuntaa tuotekehityksen tekijät ajattelemaan lähinnä, mihin saisi valtion ”innovaatiorahaa” sen sijaan, että mietittäisiin, millaiselle palvelulle olisi tarvetta niin että siitä voisi tehdä bisnestä. Niin, palveluna IT-hommat kannattaa aina mieltää eikä tuotteina.

    Ja yrittämis-kitinästäkin on pitänyt tässä kirjoittaa; saa nähdä koska ehtii…

  3. Otso: Niin. Jos kumartaa sijoittajille, pyllistää hyvin helposti asiakkaalle. Siksi jos joskus itse vielä perustan it-firman, yritän saada myös sen mahdollisimman nopeasti kosketuksiin oikeiden asiakkaiden kanssa.

    Itse aiheketjuun liittyen tuli mieleen melko masentava ajatus Nokiasta. Nimittäin Nokian yrityskulttuuri saattaa olla lähempänä Microsoftia kuin Androidia kehittäviä tahoja. Ehkä yhteistyö Microsoftin kanssa olikin parasta mitä Nokialle saattoi tapahtua.

    Olisi muuten kiinnostavaa lukea sulta kirjoitus siitä, miksi it-hommat kannattaa nähdä palveluna eikä tuotteina.

  4. Sattui silmiini ihan kolmen kohdan toimenpideohjelma koko lailla tästä samasta aiheesta. Ensivilkaisulla vaikuttaa aika järkevältä. Sama blogimuodossa söpön kömpelöllä bisnesenglannilla tässä.

    Asiakkaista, sijoittajista ja Nokiastakin koko lailla samaa mieltä. ratkaisu saattoi hyvinkin olla paras mahdollinen Nokialle (eli sen omistajille). pitää vaan ymmärtää, että Nokian etu ei ole mikään kansallinen itseisarvo.

    Tuote/palvelu-dikotomiasta, hmm… täytyy vähä jäsennellä ajatuksia, ennen kuin viitsii paljoa kirjoittaa, mutta intuitioni lähtee aika pitkälle siitä, miksi kopiokoneita ei osteta koneena vaan hankitaan huoltosopparin kanssa palveluna.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *