Blogin uusimmat
Hyvät ystävät ja seuraajat, Helsingin Vihreät on tänään nimennyt minut ehdokkaaksi eduskuntavaaleissa 2019! Tämä ei ehkä tule yllätyksenä monelle, olenhan ollut ehdolla muutamissa muissakin vaaleissa ja johtanut vihreää valtuustoryhmää jo vuosia. Mutta on kunnia saada tämä luottamus ja mahdollisuus viedä tätä maata parempaan suuntaan. Ja nyt jos koskaan parempaa suuntaa todella tarvitaan! Itselleni politiikan ydinkysymys … Jatka artikkeliin Otso eduskuntaan 2019!
Helsingin sanomat uutisoi tänään, että ratikkaliikenne katkeaa Kurvissa lähes vuodeksi. Hämeentien rempassa myös alla olevan metroaseman katto pitää korjata ja tämä on kuulemma helpoin tapa. On hyvin vaikea uskoa, että 250m katupätkän korjaamiseen menee 10 kuukautta. Kohde on varmasti monin tavoin hankala, mutta keinoja nopeuttaa työtä on – ne pitää vaan ottaa kaikki käyttöön. Katuja … Jatka artikkeliin Katutyömaita täytyy nopeuttaa
Hyväksyimme kaupunginhallituksessa esityksen, että toisen asteen opinnoissa pitää siirtyä kohti täyttä maksuttomuutta. Tämä oli vasta ensimmäinen askel, mutta linja on tärkeä ja perusteltu. Lukioiden ja ammattikoulujen opetus on maksutonta, mutta oppivälineet, kuten kirjat sekä tutkintomaksut, nostavat lukion suorittamisen kokonaiskustannukset jopa 2 500 euroon. Ammatilliset opinnot maksavat linjasta riippuen túhansia euroja. Usein kuluja on vaikea ennakoida … Jatka artikkeliin Jokaiselle nuorelle mahdollisuus
Kirjoitin helsingin sanomiin, miksi Hämeentien remontti parantaa keskustan saavutettavuutta, eikä ”motita” sitä. Lisäksi se on osa liikenteen välttämätöntä muutosta vähähiiliseksi: bussit, ratikat (myös tulevat pikaratikat) ja pyörät palvelevat ihmisiä aiempaa paremmin. Hämeentien remontti parantaa keskustan saavutettavuutta Pia Pakarinen ja Risto Rautava (kok) olivat huolissaan keskustan saavutettavuudesta Hämeentien remontin alkaessa. Toisin kuin kirjoittajat arvelevat, Hämeentien muutos … Jatka artikkeliin Hämeentien remontti parantaa keskustan saavutettavuutta
Helsinki on joka vuosi entistä parempi kaupunki pyöräillä. Mutta se vain korostaa yhtä puutetta: muutoin hyvässä pyörärinfrassa työmaajärjestelyt ovat joka vuosi yhtä huonoja, jopa entistä huonompia. Ongelman ovat huomanneet muutkin kuin minä (muun muassa kaikki jotka ikinä pyörällä liikkuvat) ja kaupungilla onkin tarkoitus luoda uusi ohjeistus pyöräliikenteen huomioimiseen työmaajärjestelyissä. Nykyään kun ohjeistusta ei oikeastaan ole. … Jatka artikkeliin Miten pyöräliikenteen poikkeusjärjestelyt pitäisi tehdä
Sörnäisten rantatien ja Hermannin rantatien välille suunnitellaan tunnelia. Tai siis suunniteltiin vuonna 2013, sitten asia unohdettiin. Nyt tuo vanha suunnitelma on kuitenkin tuotu kaupunginhallitukseen kaavaehdotuksena. Se vain on pahasti vanhentunut. Yksikään niistä perusteluista, joiden takia sitä suunniteltiin ei enää päde. Se ei tuo lisää asuntoja, se ei ole automäärien puolesta tarpeen, eikä se ole millään … Jatka artikkeliin Miksi Sörnäistentunnelia ei kannata rakentaa
Helsingin Satama on Euroopan tai ehkä koko maailman vilkkain reittiliikenteen matkustajasatama. Sen satamista kaksi myös sijaitsee aivan kiinni keskustassa, mikä antaa hyviä mahdollisuuksia matkustajaliikenteen tehokkaaseen hoitamiseen joukkoliikenteellä ja kävellen. Vastaavasti tavaraliikenteen ja autojen kannalta sijainti on hankala – onneksi Vuosaaren satama on autoyhteyksien puolesta erinomainen. Sataman kehittämistä on kuitenkin pitkään katsottu liian kapeasta näkökulmasta. Siksi … Jatka artikkeliin Maailman paras kaupunkisatama
Arvoisa puheenjohtaja, hyvät valtuutetut, käsiteltävänämme on tänään tämän valtuustokauden epäilemättä suurin kysymys. Maan hallitus ehdottaa sote-mallia, joka ei täytä alkuperäisiä tavoitteitaan vaan kauaskantoisesti vaarantaa helsinkiläisten palvelut, kaventaa demokratiaa ja heikentää kaupunkeja sekä koko maata. Hallituksen ehdotus ei täytä tavoitteitaan Uudistuksen tavoitteena oli kaventaa ihmisten hyvinvointi- ja terveyseroja. Ei ole esitetty näyttöä, että näin olisi käymässä. … Jatka artikkeliin Hallituksen SOTE-esitys on kaadettava – puheeni kapinavaltuustossa
Listan läpikäynti vähän viivästyi budjettineuvottelujen takia, tässä koko lista Helsingin kaupungin talousarvio 2018 ja taloussuunnitelma 2018 – 2020 Vuoden 2018 tuloveroprosentin määrääminen Vuoden 2018 kiinteistöveroprosenttien määrääminen Koiraverosta luopuminen Budjettineuvottelujen sovusta erikseen vihreiden sivuilla. Kokonaisuutena hyväksyimme budjetin. Poliisin neuvottelukunnan varajäsenen valinta RKP:n varajäsen muuttaa ulkomaille Oulunkylän Käskynhaltijantien ympäristön asemakaava ja asemakaavan muuttaminen (nro 12445) 1800 asukasta … Jatka artikkeliin Kaupunginhallitus 30.10.2017
Aika lyhyt lista, kiinnostavaa osuuskuntamuotoisen asumisen selvitys ja liikenteen rahankäytön sotkuinenlogiikka. Lista liiteineen tässä Etelä-Haagan Kauppalantie 27 – 29:n asemakaavan muuttaminen (nro 12422) Yksi talo ja n. 50 asukasta Etelä-Haagaan lähelle Huopalahden asemaa, 50-luvun talon taakse samalle tontille. Hyvää täydennysrakentamista. Näitä tarvittaisiin luokkaa 50 joka vuosi, jotta täydennysrakentamistavoitteissa pysytään. Sikäli siis kunnainhimoisempiakin ratkaisuja on hyvä … Jatka artikkeliin Kaupunginhallituksen lista 9.10.2017
- « Edellinen
- 1
- …
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- …
- 45
- Seuraava »