Blogin uusimmat

Kruunuvuoren siltaa on valmisteltu tarpeeksi

Kirjoittajalta Otso Kivekäs | 9.8.2014 | 23 kommenttia

8.8.1861 ajoi ensimmäinen juna Helsingistä Pasilaan. Sen kunniaksi kirjoitin Hesariin siitä, kuinka ratahankkeiden – erityisesti ratikkahankkeiden – yhä massiivisempi selvittäminen ja pohtiminen alkaa mennä jo liiallisuuksiin. Samaan aikaan muita liikennehankkeita viedään eteenpäin hyvinkin viitteellisin suunnitelmin. Hanna-Leena Ylinen ihmetteli Kruunuvuoren sillan kiirettä. Asiaa lähemmin seuranneena täytyy olla eri mieltä siitä, että hanketta olisi valmisteltu jotenkin nopeasti … Jatka artikkeliin Kruunuvuoren siltaa on valmisteltu tarpeeksi

Loki, päivä 21: Jedin paluu

Kirjoittajalta Otso Kivekäs | 8.8.2014 | 8 kommenttia

Stora Brändö – Helsinki, 16 mpk, josta 4 koneella. Tuuli: 7-10 m/s idästä kaakkoon. Kirja: Robert M. Pirsig: Lila Tunne: odotus Jokainen retki loppuu joskus. Tai no, loppu on vain leima jonka annamme tietylle hetkelle; retki ei ehkä lopu, mutta tarina loppuu johonkin hetkeen. Ja tämä lokikirja loppuu tänään, 21. päivän purjehdukseen. Sitten alkaa arki, … Jatka artikkeliin Loki, päivä 21: Jedin paluu

Loki, päivä 20: mitä minä haluan?

Kirjoittajalta Otso Kivekäs | 7.8.2014 | 6 kommenttia

Stora Fagerö – Stora Brändö, 28 mpk, josta 1 koneella. Tuuli: 7-10 m/s idästä kaakkoon. Kirja: Timothy Ferris: 4 tunnin työviikko Purjehdus oli hyvä. Tuuli oli vastaan, mutta se ei haittaa. Ensin kokeilin mennä sisäväylälle, mutta vastaan se oli sielläkin, että ei kun Porkkalan selälle vaan. Aloitin isopurje yhdellä reivillä, mutta avasin sen pian kokonaan. … Jatka artikkeliin Loki, päivä 20: mitä minä haluan?

Loki, päivä 19: matka kohti todellisuutta, tai ehkä tulevaisuutta

Kirjoittajalta Otso Kivekäs | 5.8.2014 | 3 kommenttia

5.8. Inkoo – Stora Fagerö 4mpk, josta 2 koneella Tuuli: 8m/s kaakko Kirja: Milan Kundera: Olemisen sietämätön keveys Tänään aloitin matkan kohti todellisuutta. Tai siis Helsinkiä, kaikkea sitä mitä jätin lähtiessä taakse. Osallistuin puhelimella firman hallituksen kokoukseen, soittelin HKL:lle, kirjoitin mielipidekirjoituksen Hesariin. Istuin tunnin verran venesataman kahvilassa tekemässä töitä ja juomassa lattea. Paikallinen latte tehdään … Jatka artikkeliin Loki, päivä 19: matka kohti todellisuutta, tai ehkä tulevaisuutta

Loki, päivä 18: Väliaika, Kundera, ajatusten luonne

Kirjoittajalta Otso Kivekäs | 5.8.2014 | 0 kommenttia

4.8. Barösund Orslandet – Inkoo 6 mpk, josta 3 moottorilla Tuuli: ehkä 7-10m/s itäkaakosta. Hankala arvioida täällä sisäsaaristossa. Kirja: Milan Kundera: Olemisen sietämätön keveys Tunne: rauha Jotenkin puhuminen vei fyysisenkin väsymyksen mennessään. Aamulla herätessäni (nukuin vähän yli 7h ja heräilin vain vähän, eli siis hyvin) voin hyvin eikä tuntunut mitenkään väsyneeltä tai raskaalta. Täytyy kokeilla … Jatka artikkeliin Loki, päivä 18: Väliaika, Kundera, ajatusten luonne

Loki, päivä 17: purjehduksen sietämätön keveys

Kirjoittajalta Otso Kivekäs | 3.8.2014 | 4 kommenttia

3.8. Byxholmen – Barosund Orslandet 18mpk, josta 9 moottorilla Tuuli: ”enimmillään 11m/s idästä” Kirja: Milan Kundera: Olemisen sietämätön keveys Tunne: voimattomuus Olen lukenut lisää Kunderaa, enkä edelleenkään oikeastaan tajua sitä keveyden ja painon vastakkainasettelua. Siis jos sillä haetaan jotain syvempää kuin vain Thomasin aika banaalia vaihelua sen kanssa, haluaako rakastavan avioliiton vai itsenäisen elämän ja … Jatka artikkeliin Loki, päivä 17: purjehduksen sietämätön keveys

Loki, päivä 16: Paluu moottoriongelmien lahdelle

Kirjoittajalta Otso Kivekäs | 3.8.2014 | 0 kommenttia

1.8. Hanko – Byxholmen 10 mpk, josta 10 koneella Tuuli: 0 m/s Keskustelussa: syksyn politiikan näkymät, moottorien sähkösyötön kehitys, venesatamat Hangon lähtö venyi taas. Ensinnäkin nukuin ensimmäistä kertaa pitkään. Yhdeksään. Sitten piti heräillä rauhassa ja syödä aamiaista tsekkien kanssa, laitella sitä sun tätä, saunoa, mennä Antonia vastaan junalle. Sitten törmäsin Maariaan ja Mattiin joiden venettä … Jatka artikkeliin Loki, päivä 16: Paluu moottoriongelmien lahdelle

Loki, päivä 15: mastoapina; Kundera; jalat ovat vain raajoja

Kirjoittajalta Otso Kivekäs | 2.8.2014 | 1 kommentti

1.8. Dalskär – Hanko 36 mpk, josta 0 koneella Tuuli: 10 m/s etelälounas Kirja: Milan Kundera: Olemisen sietämätön keveys Tunnetila: hyväksyntä, fyysinen väsymys Hangossa taas. Ja tällä kertaa satama lunastaa maineensa kesäkauden hiihtokeskuksena. Täällä on jotkut muskelivenekisat, isoin laituri varattu vain niille ja poppi soi terasseilta sekä veneistä. Ja koska tulimme vasta kymmeneltä satamaan, vapaa … Jatka artikkeliin Loki, päivä 15: mastoapina; Kundera; jalat ovat vain raajoja

Päivä 14: liftareita, yksinäisyydestä ja vastuuntunnosta

Kirjoittajalta Otso Kivekäs | 1.8.2014 | 2 kommenttia

31.7. Turku – Dalskär 27 mpk, josta 8 moottorilla. Tuuli: Lounas 6-11 m/s Kirja: Liisa Keltinkangas-Järvinen: Tempperamentti, stressi ja elämänhallinta.   Turussa tapasin Turun polkupyöräilijöitä (jo eilen, mutta en tullut siitä kirjoittaneeksi). Ja tutustuin heidän aikaansannoksiinsa, eli ennen kaikkea tekeillä olevaan pyöräkaistaan Kirjastosillalta torille. Turkuunhan avattiin joen yli uusi pyöräsilta, joka saavuttikin suuren suosion. Reitti … Jatka artikkeliin Päivä 14: liftareita, yksinäisyydestä ja vastuuntunnosta

Loki, päivä 13: erityisyyden kokemus; fokkaviritys

Kirjoittajalta Otso Kivekäs | 31.7.2014 | 0 kommenttia

30.7. Seili – Turku 13mpk, josta 3 moottorilla Tuuli: kaakko 8m/s Kirja: Liisa Keltinkangas-Järvinen: Tempperamentti, stressi ja elämänhallinta. Tarkoitus oli lähteä nopeasti, jotta saisin varmasti Turusta laituripaikan (Gangut-regatta alkamassa, ja on siis täyttä). No, nopeasti ei tietenkään ollut taaskaan nopeasti. Vedin revenneen genuan alas ja aloin nostaa fokkaa. Joka oli aika jäykkä, mutta rasvaamalla nousi … Jatka artikkeliin Loki, päivä 13: erityisyyden kokemus; fokkaviritys